AUTHOR: Bullfrog / E.A. RELEASE: 1995 TYP: Strategie SPIELER: 1 LEVEL: 24 SPRACHE: ENG + GER + ES + FR + NL WERT: 7€


Theme Park, wo das Big Business auch Big Fun bedeutet! Bauen und designen Sie Ihren eigenen Vergnügungspark. Über 25 animierte Karussels. Managen Sie Shops und handlen Sie Konzessionen aus. Heuern und feuern Sie Personal. Halten Sie die Kinder bei Laune, nur so verhindern Sie den finanziellen Ruin.

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Presse

SEGA Magazin Ausgabe 12/1995: [Grafik: 75% Sound: 62% Gesamt: 88%]
Gegenüber dem Mega Drive hat sich - neben der stark aufgemotzten Technik - vor allem im Wirtschaftsbereich viel getan, so daß sich dem Hobby-Manager noch wesentlich mehr Möglichkeiten bieten. Ich persönlich halte jedoch die Mega Drive Version für den besseren Freizeitpark-Manager, da er kompakter ist und keine Nachladezeiten stören. Zahlen-Jongleure und Strategie-Profis werden hingegen mit dieser Version glücklicher.
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Dominating the exciting world of Theme Park ownership is your goal in this strategy game from Bullfrog. The first task is to set up your rides within the available land, structuring convenient paths and queues and ideally leaving some space for bigger rides once they become available, and include some lakes and trees to increase the park's allure. Rides range from Teacups and Haunted Houses to the biggest most elaborate roller-coaster you can design, and water rides that loop around other rides. Shops must also be included, so that the visitors can buy food, drinks and souvenirs - the cunning player will combine salt, sugar and caffeine settings to maximize consumer interest. Staff must be hired to keep everything running smoothly, and they will only work for what they consider a fair rate of pay. You are competing against other Theme Parks, so don't let them get an advantage over you - monitor your success in attracting customers and financial viability closely using the supplied statistics pages. More important, ensure that research is adequately funded to produce new rides. It can be played in three modes - Sandbox level lets you concentrate on the park design elements, while Sim and Full add more strategic features. www.Mobygames.com


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sat/theme_park.txt · Zuletzt geändert: 2012/01/26 01:35 (Externe Bearbeitung)
 
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